October
Dia Bukan P.L.U! Oleh Ani Mj
- Regular price
- RM 24.00
- Sale price
- RM 24.00
- Regular price
-
RM 0.00
Share
Dia Bukan P.L.U! Oleh Ani MJ
Dia Bukan P.L.U! karya Ani MJ membawa pembaca menyelami kisah cinta yang diberi peluang kedua. Kisah ini berpusat pada Fariesh. Aku tak ada perasaan langsung dengan perempuan!” Berkali-kali Fariesh cuba memarahi dirinya setiap kali dia terasa perasaan yang lain macam terhadap Eisya, gadis yang ditemuinya itu. Fariesh rasa perasaan itu namanya cinta, namun dia cuba menidakkannya. Dek
Sinopsis Novel Dia Bukan P.L.U!
“Tak! Aku tak cintakan Eisya. Tak mungkin. Aku tak ada perasaan langsung dengan perempuan!”
Berkali-kali Fariesh cuba memarahi dirinya setiap kali dia terasa perasaan yang lain macam terhadap Eisya, gadis yang ditemuinya itu. Fariesh rasa perasaan itu namanya cinta, namun dia cuba menidakkannya.
Dek peristiwa pahit yang lalu, dia tak kisah sekiranya orang menggelarkan dia gay. Baginya, dia lebih rela begitu daripada menerima hukuman seperti pernah diterimanya dulu gara-gara berteman rapat dengan insan bergelar perempuan.
Pertemuan dengan Ainul Eisya bermula apabila Fariesh menjadi penyebab gadis itu kematian ayahnya lantas hidup sebatang kara tanpa saudara-mara. Demi menebus rasa bersalah itu, Fariesh nekad menerima Eisya sebagai teman hidupnya. Meskipun baginya perkahwinan mereka bukan berlandaskan cinta, namun Fariesh sedia untuk memikul tanggungjawab itu.
Dengan ikatan perkahwinan yang baru bermula, tiba-tiba muncul seorang lelaki dalam hidup mereka.
“Saya dengan Ainul pernah bercinta. Dan dia adalah bekas kekasih saya.”
“Kurang ajar!!! Berani kau!!!”
“Kenapa awak nak marahkan saya sedangkan awak yang rampas Ainul daripada saya? Saya hanya menyatakan kebenaran.”
Kemunculan lelaki itu membuatkan Ainul Eisya keliru. Fariesh pula, sudah mula terbit perasaan cemburu. Dan dia juga sudah kenal apa itu cinta.
Namun… adakah Fariesh dan Ainul Eisya mampu bertahan dengan setiap ujian yang datang? Mampukah Ainul Eiysa menerima kenyataan tentang siapa suaminya yang sebenar?
“Abang berjaya memperbodohkan Eisya. Eisya selama ni terlalu percaya pada abang, tapi abang dengan senang-senang boleh pula mempermainkan perasaan Eisya. Kenapa abang pilih Eisya untuk penipuan abang tu? Tak puas tengok Eisya menderita? Atau hidup Eisya selama ni memang untuk abang buat sesuka hati?”
Mengapa Perlu Membaca Novel Ini?
- Mengangkat kisah cinta yang dekat dengan kehidupan.
- Watak yang berkembang secara semula jadi.
- Menyentuh emosi dan meninggalkan kesan kepada pembaca.
Genre Novel Dia Bukan P.L.U!
- Novel Melayu
- Romantik Melayu
Novel Ini Sesuai Untuk Peminat
- Peminat novel cinta.
- Pembaca yang gemarkan kisah romantik.
- Pengumpul novel Melayu.