PEMBERIAN BAUCER TAMBAHAN

SILA TEBUS DI SINI

Reduced price! Cik Yah Dan Encik Lias Expand

Cik Yah Dan Encik Lias

Karya Seni Karya Seni

Penulisan2u

New

Penulis : Airisz

More details

RM21.85

RM23.00

-5%

Tajuk : Cik Yah Dan Encik Lias
Penulis : Airisz
Harga : RM23.00
ISBN : 978-967-469-129-5

Sinopsis
AKU? Nama aku Siti Roskiah. Jarang orang panggil Ros. Siti lagi la. Jadi, orang panggil aku Yah. Aku seorang pengusaha ikan pekasam secara kecil-kecilan. Aku ada seorang kekasih. Nama kekasih aku Wan Amirul. Aku panggil dia Wan. Aku juga ada seorang sahabat. Nama sahabat aku Azlinda. Aku panggil Lin.

Hari ni aku pergi majlis nikah kawan baik aku tu. Kawan baik aku nikah dengan kekasih aku. Ramai ingat aku tak datang. Ramai juga yang fikir aku akan meraung-raung. Aku pergi pun sebab mahu lihat betapa bahagianya dua orang yang telah menghancur lumatkan hati aku.

Relakslah, beb. Hidup tanpa cabaran memang tak best. Kena juga ada sedih dan sakit hati. Barulah namanya hidup.

Aku kenal dengan seorang pengeluar ikan air tawar yang selalu berurusan dengan aku. Dia yang banyak pujuk aku masa aku putus dengan Wan. Dia cakap nanti aku akan dapat lelaki yang lebih baik daripada Wan.

Dia tu ialah Lias. Lias ni nama penuh dia, Muhammad Firash Ammar bin Abdul Latif. Aku tak tau macam mana boleh panggil Lias. Dia sebaya dengan aku. Tup-tup dia yang hantar rombongan meminang aku. Aku terima ajelah. Tapi…

“Kau tahu kan Lias tu tak ada kerja tetap? Dia tu tak ada masa depan. Dengan lelaki tak guna tu kau nak kahwin?” - Along

“Tak ada lelaki lain ke nak buat suami? Apa Lias yang boleh berikan pada kau? Kerja kampung macam tu tak menjamin masa depan langsung!” - Wan

Tak cukup dengan along yang membantah, Wan pun masih mahu sibuk dengan urusan hidup aku. Ada sebab kenapa aku terima Lias. Dialah lelaki yang menyokong usaha aku selama ini. Mana boleh aku tolak lamaran lelaki macam Lias. Seorang dalam sejuta.

Write a review

Panggil Aku Milikmu

Penulis : Eyla Hime